Jauchzet!

Ja vi kan juble kjære kor, over at ferien endelig er over, koret starter opp igjen, vi har ladet batteriene, vi gleder oss til juleoratoriet og mye mer som står på trappene. Og ikke minst, så er vi i gang med dette nye systemet, ny nettside, alt blir bare bedre og bedre. Vi er Askers beste Kammerkor.

Øvested

Vi øver denne høsten kun på Risenga, vi fikk ikke bruke Venskaben, med unntak av seminaret 15.oktober. Hvis noen har et konkret forslag om øvingslokale med bedre parkeringsmuligheter hører jeg det gjerne. Første øvelse er 23.august.

Hvem kommer?
Tone har sluttet, siden hun ble gravid igjen. Sten har sluttet (har ikke sagt noe om graviditet). Vi ønsker oss prosjektsangere til Bach, særlig herrestemmer selvfølgelig. Hvem kan du invitere? Prosjektsangere forplikter seg til deltakelse på seminaret, og minst 5 av 7 øvelser deretter. Før seminaret skal vi også øve på repertoar for 2023.

Fravær/påmelding via nettsiden

Vi bruker ikke Gnist og Styreweb fremover. Fra nå av trenger du kun å melde fravær, vi går ut fra at du kommer når du ikke melder fravær, og at du selv husker at vi har øvelser på tirsdag uten Gnistpåminnelse. Ved Fravær gjør du slik:
Logg deg inn på nettsiden, www.askerkammerkor.no. Du skal ha fått brukernavn og passord tidligere. Hvis ikke, kontakt Per Kjetil. Gå til Medlemmer, velg Fravær Øvelser, og kryss av for Fravær. Tilbudet om digital øvelse er foreløpig ikke relevant.

For seminar og konsert er det motsatt, her må du melde deg PÅ. Gå til Medlemmer, velg Påmelding, kryss av for Ja og ikke glem å lagre. (Både Fravær og Påmelding finner du også ved å bla i Kalenderen under Hva Skjer, en annen vei til samme spørsmål)

Tips om bruk av nettsiden: lag en bokmerke for siden, og huk av for Husk meg, slik at du slipper passord for hver gang.

Planer fremover
I tillegg til Bach planlegger vi en meditativ konsert til våren, sjekk om dato 25.-26.-28.mars passer.

Kanskje skal vi delta på Landsangertreff i Fredrikstad 2.-4.juni. Dette skal vi snakke om på øvelsen, derfor er det fint hvis alle ser litt på hva dette er: https://www.sangerforum.no/landssangertreff-2023/landssangertreff-i-fredrikstad-2-4-juni-2023#accordion_900355_901300

Jauchzet? Det er jo det første ordet i oratoriet, i tilfellet du lurte. Betyr Juble.

Jubelhilsen fra Jolien