Dirigenten

Julia Selina Blank fra Tyskland er en prisvinnende kordirigent på starten av sin internasjonale karriere. Hun har vært dirigent for Asker Kammerkor siden 2018.

​Julia er regelmessig engasjert som dirigent og kormester for ensembler som Det Norske Solistkor, Slovenske Filharmonisk kor, Chor des Bayerischen Rundfunks, RIAS Kammerchor, Chorwerk Ruhr og Sveriges Radiokör. Hun leder flere kor i Norge.

Med Asker Kammerkor har Julia blant annet fremført Händels Messias. Andre konserter har både vært i samarbeid med profesjonelle musikere og a capella konserter.

​Hun har vunnet både World Choral Conducting Competition i Hong Kong (2019) og The London International Choral Conducting Competition (2018). Hun var finalist i både Deutscher Chordirigentenpreis og Eric Ericsson Award 2021.

For mer informasjon se Julia Selina Blank | Conductor