Nå kan du markedsføre konsertene

Hei Kor,

Vedlagt finner dere plakaten som dere kan sende ut som vedlegg til en melding, til alle dine korvenner. Du kan bruke følgende tekst, om du vil, i din invitasjon. Selg i vei!

Hilsen Jolien

Velkommen til Asker kammerkors konserter

Meditatio

Heggedal fabrikker søndag 26. mars kl 19

Røyken kirke tirsdag 28. mars kl 19.

Vi og vår faste dirigent; Julia Blank, gir deg en reise til et musikalsk og poetisk landskap der langsomme, inderlige, kraftfulle og meditative klanger fra ulike musikalske tradisjoner møter ord til refleksjon og ettertanke.

Konsertens repertoar spenner vidt fra nyskrevne komposisjoner til sen-gregoriansk klostermusikk fra 1200-tallet. Hildegard fra Bingen var tysk abbedisse, klostergrunnlegger, visjonær-profetisk forfatter, komponist, urtemedisiner og naturforsker. Det er bevart 77 hymner som hun komponerte musikk til. Koret fremfører to av hennes verk: O successores og O pulchre facies.

Ved siden av stykker komponert av Hanna Havrylets, en ukrainsk komponist, Sergej Rachmaninoff og J.S. Bach fremfører vi et nynorsk dikt av salmedikteren og presten

Anders Hovden; Ned i vester i en versjon med norsk folketone arrangert av Grete Pedersen.

Komponist Karin Rehnquist, som i 2022 vant Nordisk råds musikkpris, har blant annet tonesatt tre dikt av de svenske poetene Gunnar Björling og Erik Axel Blomberg. Sammen med Edith Södergran regnes Björling som en av modernismens pionerer i Norden. Björling har skrevet diktet När natten skjänker frid. Erik Axel Blomberg har skrevet diktene Natt över jorden og Var inte rädd for mörkret. Han var svensk forfatter, kunsthistoriker og kritiker og en av 1920-årenes ledende poeter.

Du kan kjøpe billetter i forkant på vår nettside https://askerkammerkor.no/ eller via et kormedlem, kr 200 (i døra kr 250).